Cilj ovog projekta je pružiti studentima i građanima dostupan i siguran noćni prijevoz.
Rekao je to Gordan Kragić, predsjednik Studentskog zbora Sveučilišta u Zagrebu, na predstavljanju pilot-projekta kolokvijalnog naziva Noćko uvođenja noćnih vlakova tijekom vikenda između Zagreba i okolnih urbanih područja. Upravo je Studentski zbor bio inicijator uvođenja noćnih prigradskih linija.
Opstanak ovisi o putnicima
U suradnji sa Sveučilištem u Zagrebu, gdje je pilot-projekt predstavljen javnosti 7. listopada, inicijativu su prihvatili i na njoj radili Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture i HŽ Putnički prijevoz. Rezultat su noćni vlakovi koji će svaki vikend, u noćima na subotu i noćima na nedjelju, voziti od Zagreba prema Dugom Selu, Vrbovcu, Ivanić-Gradu, Križevcima, Zaprešiću, Zaboku, Krapini, Jastrebarskom, Karlovcu, Velikoj Gorici i Sisku.
Prema grubim procjenama koje smo dobili iz izvora koji su bili uključeni u realizaciju, za ovaj pilot-projekt, tijekom njegova trajanja, HŽ Putnički prijevoz uložit će oko 1.500.000,00 eura. Opstanak noćnih vlakova i daljnje ulaganje ovisit će o isplativosti, odnosno o tome hoće li i na kojim linijama biti putnika što će pokazati vrijeme u idućih devet mjeseci, do ljeta 2026. kada će se kreirati novi vozni red.
Kad se male ruke slože
Na predstavljanju projekta rektor Sveučilišta u Zagrebu prof. dr. sc. Stjepan Lakušić istaknuo je da Sveučilište ima 70.000 studenata, koji su strateški partner za naše gospodarstvo.
– Ako gledamo obrazovanje i što obrazovanje nudi, to je upravo stvaranje talenata i onih stručnjaka koji su potrebni gospodarstvu. Zato nam je drago da su i resorno Ministarstvo i naši partneri prihvatili ovaj prijedlog. To je ulaganje u društvo i ono što je važno, pomoć svim generacijama, ne samo mladima nego i ostalima koji će biti uključeni u ovaj projekt – istaknuo je rektor Stjepan Lakušić.

Uz najavu novih inicijativa, poput željezničkog stajališta u blizini kampusa Borongaj, predsjednik Studentskog zbora Gordan Kragić naglasio je da je bit ovoga pilot-projekta i studentske inicijative pružiti studentima i građanima dostupan, siguran, s naglaskom na siguran, noćni prijevoz.
– Taj prijevoz je ostvaren kroz projekt vikend noćnog prijevoza iz Zagreba prema ostalim satelitskim gradovima sve od Krapine do Križevaca, Karlovca i Siska. Veseli me da je ova inicijativa plod uspješne suradnje i onoga što se, zapravo, sve može postići u kratkom roku kada imamo dobru suradnju s dobrom idejom studentskog predstavništva te dobru potporu ministarstva i ostalih dionika – rekao je Gordan Kragić.
Noćko u cijeloj zemlji?
Ovakvi projekti rezultat su velikih investicija u željeznički sektor, u obnovu pruga i nabavu vlakova, istaknuo je državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek.
– Ovo je novi pristup kakav do sada nismo imali i koji je uslijedio nakon razvoja željezničke infrastrukture na području Grada Zagreba i zagrebačkog prstena. Kroz ovaj projekt povezujemo Zagreb s centrima oko glavnog grada, ali i obrnuto. Želimo postići da naši građani imaju isto ono što imaju i građani u urbanim područjima diljem Europske unije – istaknuo je Žarko Tušek.

Dodao je da, osim što je ključna sigurnost u noćnim satima, važna i kvaliteta društvenog života, socijalnog povezivanja i pružanja usluga dostupnog javnog prijevoza.
– Kroz devet mjeseci, koliko će trajati ovaj pilot-projekt, pratit ćemo interes građana svih generacija i nakon toga ćemo taj model dalje razvijati. Želimo da ovakvi ili slični projekti budu standard, sukladno potrebama građana jer oni su rezultat investicija koje se odvijaju u željezničkom sektoru, osobito u zagrebačkom prstenu. Vjerujem da ćemo razvojem željezničke infrastrukture diljem Hrvatske moći i u drugim urbanim područjima raditi na ovakvim projektima – najavio je državni tajnik.

Predsjednik Uprave HŽPP-a Željko Ukić istaknuo je da HŽPP kontinuirano nabavlja nove vlakove kako bi pružali što kvalitetniju uslugu, a upravo novi vlakovi omogućuju i povećanje frekvencije.
– S ovim noćnim linijama, HŽPP vozi više od 800 vlakova. Vjerujemo da će i ovaj projekt doprinijeti rastu broja putnika, koji kontinuirano bilježimo zadnjih nekoliko godina. Tom rastu doprinose i projekti besplatnog prijevoza i to za djecu, učenike, redovne studente, umirovljenike i starije od 65 godina – zaključio je Željko Ukić.
Besplatni prijevozi
Temeljem Zaključka Vlade od 1. siječnja 2025. uveden je projekt besplatnog prijevoza redovnih studenata. Projekt obuhvaća neograničen broj putovanja vlakom od mjesta stanovanja do mjesta studiranja i povremena putovanja na području RH, a njegovom provedbom potiče se korištenje željezničkog prijevoza. Od 1. siječnja 2025. prijevoz vlakom koristi oko 23.800 redovnih studenata.
Izvanredni studenti mogu koristiti ponudu Indeks vrijedi više na temelju koje imaju pravo na 50 posto popusta na neograničen broj jednosmjernih i povratnih putovanja. Pravo na besplatan prijevoz imaju i djeca, učenici i umirovljenici i osobe starije od 65 godina.
Vozni red noćnih vlakova
Zagreb GK – Dugo Selo – Ivanić Grad – Zagreb GK
Zagreb GK (0.20) – Dugo Selo (1.00) – Ivanić-Grad (1.21)
Zagreb GK (2.40) – Dugo Selo (3.19) – Ivanić-Grad (3.40)
Ivanić-Grad (1.31) – Zagreb GK (2.10)
Ivanić-Grad (4.23) – Dugo Selo (4.43)
Zagreb GK – Dugo Selo – Križevci – Zagreb GK
Zagreb GK (0.20) – Dugo Selo (0.54) – Križevci (1.27)
Zagreb GK (2.40) – Dugo Selo (3.13) – Križevci (3.46)
Križevci (1.38) – Zagreb GK (2.29)
Križevci (3.55) – Zagreb GK (4.47)
Zagreb GK – Zaprešić – Zabok – Krapina – Zagreb GK
Zagreb GK (0.28) – Zaprešić (0.48) – Zabok (1.09)
Zabok (1.14) – Krapina (1.33)
Zagreb GK (2.25) – Zaprešić (2.45) – Zabok (3.08)
Zabok (3.13) – Krapina (3.32)
Zabok (1.33) – Zagreb GK (2.01)
Krapina (1.43) – Zabok (2.00)
Krapina (3.43) – Zabok (4.00)
Zagreb GK – Jastrebarsko – Karlovac – Zagreb GK
Zagreb GK (0.25) – Jastrebarsko (1.01) – Karlovac (1.26)
Zagreb GK (2.40) – Jastrebarsko (3.16) – Karlovac (3.41)
Karlovac (1.34) – Zagreb GK (2.28)
Karlovac (3.51) – Zagreb GK (4.45)
Zagreb GK – Velika Gorica – Sisak – Sisak Caprag – Zagreb GK
Zagreb GK (0.30) – Velika Gorica (0.46) – Sisak (1.15) – Sisak Caprag (1.21)
Zagreb GK (2.30) – Velika Gorica (2.46) – Sisak (3.15) – Sisak Caprag (3.21)
Sisak Caprag (1.31) – Zagreb GK (2.13)