Na području Varaždinske županije djeluje više od 7.600 OPG-ova. Njih 22 predstavili su se na Franjevačkom trgu.
S ciljem promocije i razvoja eno-gastronomije, koja podrazumijeva zaštitu i promociju lokalne hrane, kulture, održivog razvoja, povećanje kvalitete, kao i povezivanje turizma, poljoprivrede, gastronomije i kulture, u sklopu Dana Varaždinske županije i 30 godina njene ponovne uspostave, na Franjevačkom trgu u Varaždinu predstavili su se predstavnici obiteljskih gospodarstava, obrtnika, domaćih radinosti i udruga koje djeluju na području Varaždinske županije.
‘Kupujmo domaće i lokalno’
Na području Varaždinske županije djeluje više od 7.600 OPG-ova. Njih 22 predstavilo se prošli tjedan s bogatom ponudom i onim najboljim što pruža Varaždinska županija, od proizvoda Varaždinskog bučinog ulja, varaždinske heljde, meda, do Ludbreškog hrena, voćnih rakija i likera, octa od bobica bazge i tradicionalnih kolača.
– Posljednjih godina poljoprivreda je doživjela dosta turbulencija, prvenstveno uzrokovane globalnim klimatskim promjenama, ali Županija uvijek nastoji dići ljestvicu više kada je u pitanju kvaliteta poljoprivredne proizvodnje. Tako je ove godine preko Javnog poziva za dodjelu bespovratnih potpora u poljoprivredi Varaždinske županije osigurano gotovo milijun eura. Kada usporedimo to s 2020. godinom, kada je izdvojeno 622.000 eura, tada vidimo o kakvoj visini ulaganja je riječ. Potičući izvornost i izvrsnost, naše proizvode želimo pozicionirati na sve zahtjevnijem tržištu na području Hrvatske, ali i ovog dijela Europe – rekao je Josip Križanić, predsjednik Županijske skupštine.
Pročelnik Upravnog odjela za poljoprivredu i zaštitu okoliša Dragutin Vincek naglasio je kako Varaždinska županija nastoji promovirati svoja obiteljska gospodarstva, proizvođače, svoju tradiciju i kulturu gdje god i kad god je to moguće.
– Uz ovu prezentaciju naših proizvoda, kroz godinu imamo bezbroj događaja, od predstavljanja Decanter vina, Međunarodne izložbe bučinih ulja Alpe – Adria, do raznih manifestacija kako na području Varaždinske županije tako i šire. Cilj nam je osvijestiti javnost o kvaliteti naših proizvoda, pod jednim sloganom, ‘Kupujmo domaće i lokalno’. Uskoro nas očekuje i predstavljanje monografije o varaždinskoj heljdi, tako da se uz Varaždinsko bučino ulje, Varaždinsko zelje, Ludbreški hren okrećemo i drugim proizvodima i drugim kulturama koje su obilježile naš kraj. Oni se polako dižu iz pepela kao feniks, a sve pod utjecajem želja potrošača, okretanju prema zdravom načinu života i njihov težnji da se hrane kao što su se hranili naši stari – rekao je Dragutin Vincek.