Slaven je u lovu na maglu ‘ustrijelio’ nadnaravno lijepe fotografije
Umjesto nove priče o Slavenu Janđelu (31) iz Zaboka, pogledajte njegove fotografije. Odabrao je prizore iz Zagorja i ukratko nam opisao kako su fotografije nastale. Zagorje je divno i u magli...
‘Dobra fotografija je svaka fotografija koja kod gledatelja p(r)obudi neku emociju. Bilo pozitivnu, bilo negativnu. Indiferentnost prema fotografiji koju je snimio, jedan je od najvećih poraza koji fotograf može doživjeti. Ne može svaka fotografija pričati priču, prenositi emociju, ali svaki fotograf trebao bi težiti tome da fotografije koje snima ne ostavljaju gledatelja ravnodušnim’.
Tako nam je rekao Slaven Janđel (31) u reportaži za nizagorjemalo.hr. Slaven voli maglu. Obožava je. Umjesto nove priče o Slavenu, pogledajte njegove fotografije. Ukratko je opisao i kako su one nastale. Uživajte!
‘Fotografija je nastala prohladnog jesenskog jutra u blizini planinarskog doma Picelj. Magla se jutro prije digla previsoko i crkve se uopće nisu vidjele. Iduće jutro imao sam više sreće. Stvorili su se uvjeti za nastanak ove fotografije…’‘Vraćajući se jednog jutra s tko zna kojeg dočeka sunca na poznatom Piclju, imao sam dojam da sam snimio sve što se dalo snimiti u tom trenutku. Vozeći se bregima, naišao sam na scenu koja mi je privukla pozornost, isparavanje magle na obližnjem bregu. Nekoliko mjeseci kasnije ta je fotografija proglašena najboljom na foto natječaju “Bajka na dlanu” ‘‘Pogled na oblake kroz prozor iz udobnosti doma prije svitanja dao je naslutiti dobre boje pri izlasku sunca. Išao sam iskušati sreću i priroda je nesebično uzvratila raskošnim koloritom na nebu u kombinaciji s interesantnim rasporedom magle’‘S prijateljem sam otišao u ranojutarnji lov na izlazak sunca u okolici Velikog Tabora. Nisam bio oduševljen prizorom, ali na povratku kući, nakon prebacivanja snimljenoga materijala na računalo, shvatio sam da scena ima potencijal za dobru fotografiju. Spajanjem tri fotografije u jednu, zbog velikog dinamičkog raspona, odnosno razlike između najtamnijih i najsvijetlijih dijelova scene, dobio sam fotografiju kojom sam bio zadovoljan’‘Fotografija crkve sv. Antuna nastala je sasvim slučajno. Planirao sam snimati područje Brezove pod niskom jutarnjom maglom, ali se tog jutra previsoko digla i bio sam prisiljen popeti se više na breg. Prvo sam primijetio samo vrh tornja koji je provirivao iz magle, a nakon desetak minuta ‘plivanja’ magle, dio crkve osvijetljen reflektorima izronio je na površinu’‘Spomenik Seljačkoj buni i Matiji Gupcu osvijetljen je samo punim mjesecom. Fotografija je snimljena malo iza ponoći, a ekspozicija odnosno vrijeme snimanja bila je četiri minute, zbog čega se vidi pomak zvijezda i oblaka’‘Ideja je bila je snimiti izlazak sunca iznad Ivanščice, a da se pritom stvori dojam da se sunce kotrlja po planini. Priroda je surađivala bolje od očekivanog i uz malo planiranja i tempiranja nije bilo problema sa snimanjem ovog kadra’‘Kako sam već imao sličnu fotografiju s crkvama, htio sam napraviti nešto drugačije na istoj lokaciji. Upotrijebio sam objektiv 500 mm i snimio crkve u zoru, u pet sati, dok su još bile osvijetljene umjetnom rasvjetom, a vani je bilo relativno mračno. Zračna udaljenost od mjesta snimanja do lijeve crkve je 3 kilometra, a do desne crkve 7,3 kilometra’‘Kada se probudim i vidim maglu kroz prozor, to često znači samo jedno, odlazak na povišeno mjesto, iznad magle. Dovoljno je popeti se na 200-300 metara nadmorske visine. Otišao sam do Medvednice i s provjerene lokacije snimio Ivanščicu koja se izdigla iznad maglom okovanog Zagorja. Snijegom prekrivena šuma stvorila je odličnu separaciju planova na fotografiji’‘Strahinjčica obasjana prvim zrakama sunca, dok je Zagorje spavalo pod maglom. Zbog niskog položaja sunca i konfiguracije terena planina je vrlo kratko bila obasjana suncem. Fotografija je, kao i prethodna, snimljena s Medvednice’
Ako želite vrhunsku, originalnu, posebnu, jedinstvenu fotografiju, samo zovite Slavena!