Iako se promovira izgradnja brze ceste Varaždin – Ivanec – Lepoglava – Krapina, najmanje desetljeće bit će potrebno da bi se Varaždin spojio s Krapinom.

Pojašnjava nam to dobro upućen izvor iz Hrvatskih cesta koji ne stavlja pod upitnik hoće li se ta brza cesta doista izgraditi, no napominje da je do realizacije te dionice dugačak i skup put, tim više što još uvijek nije poznata trasa kojom bi dionica trebala prolaziti, sjevernim ili južnim koridorom.

Sigurna samo dionica Varaždin – Cerje Tužno

Jučer su otvorene ponude za izgradnju prve etape brze ceste Varaždin – Ivanec – Lepoglava – Krapina. No, ta se etapa odnosi samo na varaždinski dio u dužini od 21,4 kilometra, Varaždin – Ivanec – Lepoglava, odnosno na prvu fazu, na dionicu Varaždin – Cerje Tužno, za koju je procijenjena vrijednost 34,8 milijuna eura.

– Varaždinska županija je izgradnju brze ceste Varaždin – Krapina uvrstila kao jedan od sedam prioriteta u Razvojni sporazum Sjever, što dovoljno govori o njenoj važnosti. Osim što će spajati dva županijska središta, Varaždin i Krapinu, jednako je značajno što ivanečko i lepoglavsko područje više neće biti prometno slijepo crijevo. Njenom izgradnjom kulturna i prirodna dobra, među kojima su dvorac Trakošćan, spilja Vindija, ugasli vulkan Gaveznica, ljepote Ivanščice i Ravne gore približit će se turistima i svijetu. Konačno, od posebne je važnosti što će brza cesta olakšati svakodnevni život stanovnika koji žive na tom području, jer će s državnih i županijskih cesta sav teretni promet biti preusmjeren na novu prometnicu. Nadamo se da će investitor Hrvatske ceste u planiranom roku završiti postupak javne nabave te da će radovi što prije početi. Ovime će biti započeta izgradnja mreže brzih cesta na području Varaždinske županije – komentirao je župan Anđelko Stričak.

No, kojom trasom će cesta prolaziti kroz Krapinsko-zagorsku županiju? S time nije upoznat niti župan Željko Kolar, koji je već nekoliko puta pozvao resornog ministra Olega Butkovića na razgovor i dogovor, no ministar pozive ignorira. Baš kao i naš novinarski upit na koji nam iz Ministarstva prometa nisu odgovorili niti nakon mjesec dana.

Najizgledniji sjeverni koridor

Ipak, u Hrvatskim cestama službeno su nam potvrdili da je najizgledini  sjeverni koridor, Varaždin – Ivanec – Lepoglava – Bednja – Cerje Jesensko – Gornje Jesenje – Đurmanec.

– Izrađena je Studija izvedivosti Cestovno povezivanje Varaždina na Paneuropski koridor Xa. Prostorno-planskom dokumentacijom predviđene su spojnice na koridor Xa u dva smjera, dionicom Podravske brze ceste od Varaždina do Ormoža te Zagorskom brzom cestom na pravcu Varaždin – Ivanec – Lepoglava – Đurmanec/Sv. Križ Začretje. Nakon provedene studijske analize kao optimalna varijanta povezivanja odabrana je brza cesta u koridoru Zagorske brze ceste, u sjevernom spojnom koridoru i zajedničkom dijelu koridora, na pravcu Varaždin – Ivanec – Lepoglava – Bednja – Gornje Jesenje – Đurmanec (A2) – odgovorili su nam iz Hrvatskih cesta.

Kako kažu, na Varaždinsku županiju otpada oko 30 kilometara, uključujući i dio koridora Bednja – Đurmanec, te oko 28 kilometara, uključujući dio koridora Bednja – Sveti Križ Začretje, dok na Krapinsko-zagorsku otpada oko 9 kilometara na koridoru Bednja – Đurmanec ili oko 15 kilometara na koridoru Bednja – Sveti Križ Začretje.

Inertnost lokalnog HDZ-a

Da ni Krapinsko-zagorskoj županiji opcija do Začretja više nije optimalna dao je do znanja i župan Kolar prije više od mjesec dana. Kako s državne strane nema volje za razgovor sa Županijom, Kolar je nagovijestio da je taj dio koridora, ovaj oko Svetog Križa, Županija ionako namijenila za druge projekte. I župan kaže da se kasni s cijelim projektom, da se on promovira kao ukupna investicija, ali ispada da je ona samo djelomična, varaždinska. To nam je i potvrdio i sugovornik u Hrvatskim cestama.

– Prioritet je Varaždinska županija i tome tamošnji stanovnici mogu zahvaliti svom županu Anđelku Stričaku, koji se itekako bori, i izborio se da se na ‘njegovom’ dijelu počne s radovima. Iskreno, za Krapinsko-zagorsku se baš i nitko nije posebno zalagao. Naravno, problem je politički. Vi imate SDP-ovog župana, pa se HDZ baš i ne ‘trga’ da bi se stvari konkretizirale. Niti vaš lokalni HDZ nije zasukao rukave, lobirao i izborio se definiranje stvari, koje su već odavno trebale biti gotove. Nije tu samo riječ o asfaltiranju. Treba pripremiti dokumentaciju, otkupiti zemljišta, puno je tu posla. Mogu vam sa sigurnošću reći da se je krapinsko-zagorski HDZ barem malo više zainteresirao za taj projekt i razgovarao s Vladom, već bi se sve pokrenulo s mrtve točke – uvjerava nas naš visokopozicionirani sugovornik iz Hrvatskih cesta, dodavši da možemo biti sretni ako će kroz 10 godina biti uopće riješena papirologija, kamoli izgrađena ta dionica do Krapine.

Do Lepoglave u 11 faza

A da su stvari doista komplicirane i zahtjevne potvrđuje službeni odgovor HC-a.

– Hrvatske ceste ishodile su 2019. godine lokacijsku dozvolu za dionicu Varaždin – Ivanec – Lepoglava, dužine cca. 21,4 kilometar. Ovom lokacijskom dozvolom predviđena je izgradnja u 11 faza, uključujući i izmještanja instalacija. Faznom izgradnjom brze ceste predviđene su faze izgradnje za jedan kolnik i za konačno rješenje, dva kolnika, koje predstavlja puni profil brze ceste. Dionice po kojima će se graditi su Varaždin – Cerje Tužno, Cerje Tužno – Ivanec i Ivanec – Lepoglava – odgovorili su nam iz Hrvatskih cesta.

Prethodni članakŽupanija interventnoj policiji kupila sprave za vježbanje
Sljedeći članak112 godina krapinske stare dame: ‘Širimo toleranciju’