Nije baš, kako to neki mediji vole isticati, da Siniša Hajdaš Dončić (SDP) u 9. sazivu Sabora nije imao dodatnih troškova. Kao i drugim zastupnicima i njemu smo, osim plaće, podmirivali i druge troškove
Bez obzira što u službenim podacima kod njegova imena za troškove uglavnom stoji nula kuna, Hajdaš je kao potpredsjednik Sabora imao pravo na službeni automobil i to 24 sata na dan. I još ima to pravo.
Za privatno, privatni auto
Korištenje automobila, gorivo, cestarina, službeni vozač. Koliko sve to košta, nema podataka. Prvo je na raspolaganju imao Škodu Superb, a onda je u prosincu 2019. preuzeo novi Audi A6. Za Audi je poznato tek da mjesečnu ratu leasinga plaćamo 5.541,00 kunu. Ako tome pribrojimo mjesečnu plaću službenog vozača, gorivo i cestarinu, i to samo na relaciji Zabok – Zagreb, Hajdaš je ipak potrošio daleko više od nula kuna.
Audi je ‘njegov’ sve do konstituiranja novog saziva Sabora. Iako na to i dalje ima pravo, Hajdaš ga ne koristi.
– Zadnji put sam ga koristio prije nekih 12 dana, idući put ću u utorak. Idem u Sabor, imam još neke stvari za odraditi. Vozim se u svom autu. Već sam obavijestio vozača da dođe po mene u utorak – rekao nam je Hajdaš.

Znači, nije Audi kod Vas?
– Ma kakvi, kaj bi radil kod mene doma? I prije je rijetko bil u mom dvorištu. Vozač bi došao po mene, odvezao me u Sabor i vratio doma. Odmah na početku sam tražio da vozač bude netko tko mi najbliže stanuje. Dosta sam se i sam vozio. Nisam želio ljude maltretirati vikendima, pa ako sam išao negdje službeno preko vikenda, na neki događaj, sam sam vozio i tad je auto bio u mom dvorištu. Za privatne stvari koristim privatni auto – kaže Hajdaš.
‘Glupo mi je uzimat dnevnice’
Da nije potpredsjednik Sabora, Hajdaš ne bi imao pravo niti na putne troškove, jer je od Zaboka do Zagreba manje od 50 kilometara. Zato je nerijetko, u prošlom sazivu dok još nije bio ministar, putovao i vlakom.
– Zašto nisam koristio dnevnice? Zato jer mi je to glupo – odgovorio nam je na pitanje kako nije iskoristio pravo na dnevnice za službena putovanja izvan Zagreba.
Doduše, iskoristio je tek dnevnicu, dvije i to za putovanja van Hrvatske koje saborske službe automatizmom obračunavaju pri takvim putovanjima.

Ukupan trošak za Hajdaša teško je zbrojiti, no ako se računa rata leasinga za Audi, uz gorivo, cestarine i vozača, potrošio je na mjesec vjerojatno nešto više od ostalih saborskih zastupnika, stranačkog kolege Marka Vešligaja i HDZ-ovog Žarka Tušeka. No, ne i od Bandićeve Marije Puh. Ona nas je koštala najviše.
Isisala do zadnje lipe
Zbrojili smo troškove od 1. siječnja 2017. do 18. svibnja 2020. U troškove se ubrajaju dnevnica, auto, cestarina, avion, javni prijevoz, hotel, stanarina, režije i naknada za odvojeni život. Ni Tušek ni Vešligaj nisu iskoristili mogućnost stanovanja u Zagrebu, pa im nismo morali plaćati stanarinu, režije i naknadu za odvojeni život. Kao ni Hajdaš, nisu tražili troškove dnevnica za službena putovanja, osim ako bi im automatizmom bile isplaćene za putovanja izvan Hrvatske.

Na putne troškove i cestarinu Tušek je potrošio 94.314,66 kuna, Vešligaj 98.022,97 kuna, a Puh nevjerojatnih 176.395,14 kuna! U taj iznos, uz plaćanje troškova za auto, uračunati su stanarina, režije i naknada za odvojeni život. Za to smo joj platili 131.371,48 kuna.