U posljednjih 10 godina u Krapinsko-zagorskoj županiji u željezničku infrastrukturu uloženo je 38 milijuna eura.
Jedna od investicija bila je i obnova pruge na relaciji na Krapina – Zabok. Tom se dionicom danas u vlaku provozao i ministar prometa Oleg Butković u društvu državnog tajnika Žarka Tušeka, gradonačelnika Krapine i saborskog zastupnika Zorana Gregurovića, gradonačelnika Zaboka Ivana Hanžeka, predsjednika Uprave HŽ Infrastrukture Ivana Kršića i predsjednika Uprave HŽ Putnički prijevoz Željka Ukića.
– Ovaj investicijski ciklus obnove je jako bitan i u ovom dijelu Hrvatske, budući da će se sada, obnovom te dionice, putovanje skratiti dvostruko. Uz obnovljenu dionicu Zaprešić – Zabok imamo i obnovljenu dionicu Savski Marof – Zagreb i dionice pruge kroz Zagreb – rekao je ministar Oleg Butković.
80 kilometara na sat
Dodao je da su, kada je riječ o prometnoj infrastrukturi, ulaganja u željezničku infrastrukturu nešto što će obilježiti sljedećih 10 godina. Dionica Krapina – Zabok dugačka je 16 kilometara i u obnovu i rekonstrukciju uloženo je 15 milijuna eura. Zamijenjene su tračnice i pragovi i uređena je podloga na 22 željezničko-cestovna prijelaza. Dovršetkom obnove i rekonstrukcije ove pružne dionice brzina prometovanja vlakova podignuta je na 80 kilometara na sat, čime je trajanje putovanja dvostruko skraćeno. Butković je najavio i rekonstrukciju pruge prema Stubici tijekom 2025.
Saborski zastupnik i gradonačelnik Krapine rekao je da je pruga Krapina-Zabok izuzetno bitna, budući da je najjači gospodarski dio Krapinsko-zagorske županije upravo na potezu Veliko Trgovišće – Zabok – Sveti Križ Začretje – Krapina i dalje prema Humu na Sutli.
– Željeznica je tu žila kucavica. Ona nema važnost samo za učenike, studente, radnike i putnike iz ovog dijela županije, već ima važnost i za Zagreb jer koliko će više putnika ići željeznicom, to će biti manje gužve kroz Zagreb. Na svima nama je da se potrudimo da putnike opet vratimo na vlak – komentirao je Zoran Gregurović.
Stižu i novi vlakovi
Ivan Hanžek je rekao je kako se ovom rekonstrukcijom, kao i budućim rekonstrukcijama u smjeru Budinščine, odnosno Gornje Stubice, stvaraju pretpostavke da se ‘uklope’ u jednu mrežu koju podržava i inspirira Europska unija svojim usmjerenjem prema korištenju željeznice.
Državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek najavio je da će na obnovljenu prugu Krapina – Zabok uskoro doći i potpuno novi dizelski i elektrobaterijski vlakovi.
– Ovo je samo jedan u nizu desetina ovakvih projekta diljem Hrvatske, koji su u realizaciji ili će njihova realizacija u skorije vrijeme krenuti. Novac za željeznicu je osiguran i pred nama je, siguran sam, vrijeme koje će zauvijek promijeniti njezin izgled, a našim sugrađanima omogućiti priuštitv, funkcionalan i ekološki održiv promet na kojemu počiva svako razvijeno gospodarstvo – rekao je Tušek.