Učenici OŠ Matije Gupca iz Gornje Stubice ‘maturalac’ su dogovorili i platili još lani. Na njega nikad nisu otišli, a roditelji tvrde da im agencija ne želi vratiti novac.

Dva su razredna odjeljenja trebala na višednevnu izvanučioničku nastavu u Orebić. Na putovanje su trebali ići od 14. do 17. lipnja 2020. Tada su završavali 7. razred. No, kako su zbog korone učenička putovanja bila nedopuštena, roditelji su se s ravnateljicom škole Sanjom Knezić dogovorili da će putovanje odgoditi.

Po učeniku uplatili 1.650 kuna

Vrijeme je prolazilo, situacija s epidemijom se nije smirivala, Ministarstvo znanosti i obrazovanja i Hrvatski zavod za javno zdravstvo preporučivali su da se na učeničke izlete ne ide.

– Došlo je i proljeće 2021., bližio se kraj školske godine, shvatili smo da od putovanja neće biti ništa. Dok su druga djeca iz zagorskih škola na maturalce išla, naša nisu, nikako dogovoriti termin s agencijom s kojom smo potpisali ugovor – žale nam se roditelji.

Ugovor su potpisali s Kontakt toursom, agencijom iz Zagreba. Cijena aranžmana po učeniku bila je 1.650 kuna što su roditelji davno otplatili u dogovorenim ratama. Ljuti su i na ravnateljicu. Kaže da su oni davno postali svjesni da od izleta neće biti ništa no da je ravnateljica, tvrde, inzistirala da se od izleta ne odustane.

– Kontakt tours je ona dovela u školu, tvrdeći da je to i jedina agencija koja se javila. Pa ako škola nešto organizira onda bi valjda trebala i preuzeti neku odgovornost. Jasno je da smo mi roditelji potpisali ugovor, ali je žalosno da škola sad ‘pere ruke’. Kao, mi smo potpisali, mi se nek’ i snađemo i utjeramo dug – ogorčeni su roditelji.

Je li Kontakt tours osigurao aranžman?

U školi nam se tijekom tjedna ni u koje doba nitko nije javljao na telefon. Ne javljaju se niti u Kontakt toursu. Uključuje se telefonska sekretarica koja upućuje na komunikaciju isključivo emailom, pozivajući se na koronu. Poslali smo im upit, odgovor nismo dobili. Nisu ga dobili niti kolege iz 24sata koji su, pak, objavili identičnu priču. Na višednevni plaćeni izlet ista agencija nije odvela niti djecu iz OŠ Pušća.

U Udruzi hrvatskih putničkih agencija (UHPA) djelomice ‘brane’ Kontakt tours. Predsjednik Tomislav Fain odgovara nam da agencije nisu krive za situaciju u kojoj su se našle.

– Nažalost, pandemija COVID-19 je ostavila traga na cijelom društvu, pa tako i na poslovanju putničkih agencija. Ono što vaši čitatelji trebaju znati je da je većina putničkih agencija do pandemije poslovala jako dobro i bila pouzdan partner školama, ali i ostalima koji su birali naša putovanja. Ono što UHPA svojim članovima savjetuje je da se ponašaju profesionalno, prije svega da jasno komuniciraju sa svojim klijentima te štite njihove interese – rekao nam je Fain.

Potvrdio nam je i da svaka agencija mora osigurati paket aranžman.

– Moraju imati uplaćeno osiguranje jamčevine, koje je zakonska obaveza. Za kontrolu polica je zadužena Turistička inspekcija, te postoje zakonske kazne u slučaju da agencije nemaju uplaćenu policu – pojasnio je.

No, sve te informacije ne koriste puno roditeljima koji žele znati kako i od koga tražiti novac za uslugu koja nije realizirana. Kontakt tours je u svibnju školi u Gornjoj Stubici odgovorio da epidemiološka situacija i dalje ne dozvoljava školska putovanja.

Agencija u blokadi, proglasila stečaj

– U vrijeme novog termina i dalje stoje preporuke da se školska putovanja ne održavaju. S obzirom na situaciju u turističkom sektoru i prema zakonu koji je donijela Vlada, a koji se tiče svih odgođenih i otkazanih putovanja uvjetovanih pojavom virusa na odredištu odnosno njegovoj bližoj okolici, povrat novca strankama se vrši u roku od 180 plus 14 dana od kraja posebnih uvjeta – napisao je u odgovoru Tihomir Korać, vlasnik Kontakt toursa.

Nigdje nije uputio roditelje da prema tom istom Zakonu o pružanju usluga u turizmu, na koji se poziva, umjesto izleta mogu dobiti i pojedinačne vaučere za neko drugo putovanje. Nije ih uputio niti na osiguranje kod kojeg je trebao aranžman osigurati, niti je rekao kod kojeg je osiguranja (ako je) agencija uplatila osiguranje jamčevine.

– Razumijem roditelje i znam da svatko hoće svoj novac. Nažalost, putničke agencije nisu svojim neodgovornim ponašanjem došle u ovu situaciju. Bez obzira što je prošlo više od godinu dana od ne realizacije putovanja, još jednom ću moliti roditelje da imaju razumijevanja jer, ipak, veliki dio agencija se bori osigurati sredstva i vratiti novac svojim klijentima – poručio je Tomislav Fain iz UHPA-e.

U međuvremenu, Zakon o pružanju usluga u turizmu je izmijenjen. Vlada više agencijama ne ostavlja ‘pandemijski’ rok za povrat novca 180 plus 14 dana već ih obvezuje da novac klijentima vrate u roku od 14 dana. Zakon je izglasan, a stupa na snagu ovih dana, čim bude objavljen u Narodnim novinama.

No, prema informacijama s kojima raspolažemo, Kontakt tours je u blokadi, a navodno je tijekom ovog mjeseca pokrenuo zahtjev za otvaranjem stečajnog postupka.