Završio je devetnaesti Tabor Film Festival na kojem je u četiri festivalska dana publika  imala prilike pogledati brojne premijerne filmske naslove.

U međunarodnoj konkurenciji Grand Prix dodijeljen je američkom filmu In the Air Tonight, a najboljim domaćim filmom proglašen je Bijeli Božić Josipa Lukića.

Kad fantazija postane pop kultura…

U završnom večernjem programu u nedjelju proglašeni su najbolji filmovi 19. Tabor film festivala. Izborom međunarodnog žirija, koji su ove godine činili proslavljena montažerka Jelena Maksimović, nagrađivani hrvatski redatelj Josip Lukić te filmski teoretičar Olaf Möller, Grand Prix festivala dodijeljen je američkom redatelju Andrewu Normanu Wilsonu za eksperimentalni film In the Air Tonight, u kojem je kao provodni motiv za prikaz iskustva jedne noći na autocesti uz pacifičku obalu utkana glazba Phila Collinsa. Žiri ga je kratko opisao riječima ‘kad fantazija postane pop kultura, snimi fantaziju.

Scena iz filma In the air tonight (Photo: Screenshot)

Dodijeljena su i tri posebna priznanja. Jedno od njih odlazi tajvanskom autoru Joeu Hsiehu za animirani film Noćni bus (Night bus / 夜車). Posebno priznanje dobio je i nagrađivani film 8’28’ kineskog autora Zhong Sua te švicarski dokumentarno-animirani film Kora (Ecore) autora Samuela Pattheya i Silvaina Monneya.

‘Bijeli Božić’, problemi suvremenog doba

O filmovima u domaćoj konkurenciji ove su godine prosuđivali prošlogodišnji dobitnik za najbolji film Natko Stipaničev, direktor Festivala kratkoga filma u Ljubljani FeKK  Matevž Jerman te dramaturginja Asja Krsmanović, programska koordinatorica Sarajevo Film Festivala.

Najboljim domaćim filmom proglasili su Bijeli Božić, igrano-dokumentarni film s temom gradskog parka redatelja Josipa Lukića. Lukićev film, kako su obrazložili članovi žirija, istodobno je autentičan, duhovit i tjeskoban i levitira van vremena i prostora. No jasno artikulira probleme suvremenog doba i to kroz priču koja snažno rezonira s gledateljem te ga angažira na način kako samo rijetki autori umiju postići.

Scena iz filma Bijeli Božić redatelja Josipa Lukića (Photo: Screenshot)

Posebno je priznanje žiri dodijelio dokumentarnom filmu Jasmine Beširević Sad sam ja Irena. Drugo posebno priznanje dodijeljeno je redateljima Igoru Bezinoviću i Ivani Pipal za film Mikrokazeta – najmanja kazeta koju sam ikad vidio. Uz nagrade žirija i publika je dala svoje glasove pa je najbolji film po izboru publike Cockpera autorice Kate Gugić.

Uz glavni program filmova u konkurenciji prikazan je i niz popratnih filmskih programa, otvorena je izložba talijanske umjetnice Martine Menegon, te održan masterclass montažerke Jelene Maksimović.

Photo: TFF

Glazbenu podlogu festivala obilježila je plesna i elektronska glazba iskusnih domaćih glazbenika i DJ-a koji su se pobrinuli da taborska publika dobije dovoljne doze ritma za ples prije i nakon filmskih projekcija. Na dvije glazbene pozornice na otvorenom, Sunset Stage i Sunrise Stage, nastupili su Aklea Neon, Jan Kinčl, Plazmatick, Eleven, Muzika za dobar đir, Stefanic & hrwo E, DJ Jogurt i DJ Anikulapo.

Devetnaesto festivalsko izdanje bogatim je filmskim programom i dobrom i opuštenom atmosferom i ove godine oduševilo brojne posjetitelje, a Tabor Film Festival sada kreće ususret 20. jubilarnom izdanju i novim izazovima i smjernicama.