U Gradskoj galeriji Zabok u petak, 14. siječnja u 19 sati, otvorenje je izložbe policijskog detektiva Gorana Šoštarića.

Svestrani detektiv (33), kriminalistički obavještajni analitičar, koji je policijsku karijeru započeo 2009. godine, skulpture je počeo raditi 2018. i to od oštećenih gitara i drugih instrumenata kojima udahnjuje novu ulogu. Svaka gitara, skulptura, ima svoje ime. Eksponate izrađuje u rasponu od industrijskog pa do modernog te čak do konceptualnog stila.

Zvuk, ritam, vibracije

Izložbom Dissonant Movements i koncertom eksperimentalnog fusion benda SpeCtrum predstavit će se zagorskoj publici u Gradskoj galeriji Zabok. Goran, naime, i svira.

– U glazbi sam čitav život i bilo je neizbježno da se u određenom trenutku dogodi taj eruptivni kreativni moment u stvaralačkom smislu a, naravno, da ima veze s glazbom, zvukom, ritmom i vibracijama. Znači, bilo to glazba ili restauriranje gitara ili recikliranje starih instrumenata. To je svojevrsni mentalni filter koji je u korelaciji s mojim poslom, koji zna biti stresan, ali ga volim – izjavio je Šoštarić u razgovoru za 24sata 2020. godine.

Photo: Jurica Galoić/PIXSELL

Dodao je mu odlazak u njegovu galeriju u Lepoglavu, Galeriju Šoštarić, i rad na eksponatima ne predstavlja ispušni ventil od stresnog posla nego jednostavnu potrebu da se izrazi na takav način. Eksponate radi iz gušta.

– Spontano sam izvadio uništenu gitaru iz prtljažnika auta i rekao si ‘moram nešto s njom napraviti’. Ima tu svakakvih ideja, imam brdo toga u glavi no za svaki uradak treba vremena – rekao je još Šoštarić.

Prostorna ‘ovisnost’

Među njegovim eksponatima je i klavir koji je nazvao Octavaros – Društvo bez sluha, koji je izložen u Muzeju policije.

U bendu SpeCtrum s kojim će popratiti otvorenje svoje izložbe svira gitaru i hibridnu gitaru. S njim su tu i Danijel Hršak na bubnjevima i trubi te Krešimir Leko, bas i klavijature. Tanja Mravlinčić, koja je pisala predgovor za događaj, navodi da je to ‘sastav koji nadmudruje svoje kompozicije stvorene u momentu gdje fraze i zanimljivi preokreti ulijeću u mrežu disonantnih boja, no ritmičke poante se pojavljuju same od sebe kroz više razina muzičke ekspresije’. Goranove, pak, umjetničke instalacije opisuje da su strukturirane po principu prostorne ‘ovisnosti’, a glavna intencija njegovih djela je ispunjavanje prostora dobrim zvukom.