Na Dan grada Zaboka gradonačelnik na odlasku na svečanoj sjednici nije govorio istinu.
U svom govoru je, između ostaloga, govorio o budućnosti razvoja Zaboka. Ivan Hanžek (SDP), koji odlazi nakon šest mandata i 24 godine, rekao je da je Grad ishodio građevinsku dozvolu za izgradnju podvožnjaka kod Obrtničkog doma.
– Dobivena je dozvola za izgradnju nadvožnjaka i podvožnjaka ispod Željezničkog kolodvora i sada postoji dobra osnova za provedbu tog zahvata, koji je jedan od preduvjeta daljnjeg nesmetanog razvoja i izgradnje Zaboka – rekao je Ivan Hanžek 22. svibnja na svečanoj sjednici.
Ministarstvo čeka
Baš kao što su Bedekovčanska jezera u Bedekovčini top tema pred lokalne izbore, tako je u Zaboku i prijelaz kod Obrtničkog doma ‘samo što nije’. Bilo je tako 2021., tako je i sada. Hanžekova izjava o navodno izdanoj građevinskoj dozvoli iznenadila je i neke SDP-ovce, koji su nam u neformalnom razgovoru rekli da misle da dozvola ne postoji.
Izgradnju podvožnjaka i/li nadvožnjaka trebalo bi financirati Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture. Još je 2021., kako smo tada objavili, ministar Oleg Butković u Zaboku kod tog zatvorenog pružnog prijelaza rekao da ‘Ministarstvo uz pomoć europskih sredstava rješava ovakve stvari. Riješili smo ih već na nekoliko lokacija u Hrvatskoj, u Vinkovcima, u Osijeku. Samo je bitno da Grad ima projektnu dokumentaciju. Kada Grad to napravi, mi po tome raspisujemo javni poziv i možemo riješiti ovaj prijelaz‘.
Početkom tjedna provjerili smo kod Ministarstva ima li Grad Zabok građevinsku dozvolu.
– Ja ne znam ima li Grad dozvolu ili nema, ali znam da smo prije par godina razgovarali o tom prijelazu. Rekao sam gradonačelniku da mi možemo kroz EU fondove financirati taj projekt s 85 posto, a država, odnosno Ministarstvo prometa s preostalih 15 posto. Znači da je projekt 100-postotno financijski pokriven. No od tada mi se nikada nitko iz Grada nije javio. Ne želim uopće politizirati oko toga, iznosim činjenice. Financijska omotnica je otvorena, Grad se treba prijaviti na natječaj, a do nas prijava nije došla. Naravno da je prvi uvjet građevinska dozvola – rekao nam je ministar Oleg Butković.
Neistina? Ne, greška u izričaju
Kako nam je neslužbeno iz dva izvora potvrđeno da Grad Zabok u županijski Upravni odjel za prostorno uređenje, gradnju i zaštitu okoliša nije ni poredao zahtjev za izdavanje građevinske dozvole, pitali smo Ivana Hanžeka zašto je izrekao neistinu na Danu grada.
– Ma ne, bila je to greška u izričaju – odgovorio nam je Hanžek, a onda i potvrdio da, zapravo, građevinska dozvola ne postoji.
– Na čekanju je. Nismo htjeli ulaziti u otkup zemljišta dok ne vidimo kak’ se bude razvila situacija (mislio je na izbore, op.a.). Suglasnosti sve postoje. Da, da, istina je, nisu još riješena imovinsko-pravna pitanja, ali sve je dogovoreno i na čekanju, to se papirnato riješi za 24 sata i građevinska ide van – tvrdi Ivan Hanžek.
Našao je i glavnog ‘krivca’ zbog kojega, kaže, Grad s tim projektom već ranije nije krenuo. Za sve je optužio HDZ-ovog gradskog vijećnika Petra Vrančića, koji je sada i kandidat za gradonačelnika.
– Pero je kriv! On je trebal nazvati Butkovića. Zakaj? Pa da mu veli da HDZ Zaboka podržava projektno financiranje – zaključio je Hanžek.
Vrančić je, pak, ostao u šoku kada smo ga suočili s Hanžekovim optužbama.
– Nisam znao da sam toliko moćan da je realizacija projekta ovisila o meni. Točno je da me je Hanžek davno na kavi pitao budemo li poduprli izgradnju podvožnjaka. Naravno da sam rekao da budemo, pa kakav bi ja Zabočanin bio da se usprotivim tako važnom projektu? To nema veze sa stranačkom pripadnošću. Ali nakon te kave nikada me više nije nazvao i rekao da treba pomoći, pitati, zvati – tvrdi, pak, Petar Vrančić.
Zabok je, naime, ostao odsječen nakon rekonstrukcije pruge Zaprešić – Zabok. Trajno je zatvoren željezničko-cestovni prijelaz kod Obrtničkog doma u Zaboku, što tom gradu stvara veliki problem u prometu.