Izgradnja biciklističkog mosta preko Parka Milana Prpića i željezničke pruge izazvala je dosta bure. Najavljuju se i prosvjedi.

Grupacija okupljena oko nezavisne liste Branka Sadaića i Krešimira Končevskog smatra kako je biciklistički most, koji je dio projekta BRZO, biciklističke rute Zabok – Oroslavje, nepotreban. Za subotu, 26. lipnja u 9 sati najavili su prosvjed.

Končevski: Taj most niko ne bu koristil

Krešimir Končevski i Branko Sadaić, koji je član Gradskog vijeća dok je Končevski svoje mjesto prepustio Žarku Ivančiću, smatraju da će se izgradnjom mosta devastirati park, da će on nagrditi vizuru grada te da je financijski neopravdan, odnosno preveliko financijsko opterećenje za gradski proračun.

– Mi jesmo za biciklističku stazu, ali most je nepotrebna investicija koja se velikim dijelom financira iz proračuna. Nema logike da se bude i jedan biciklist penjal gore kad je u neposrednoj blizini prijelaz preko pruge. Pitanje je i koja je visina mosta. Gradi se most za rekreaciju koji niko ne bu koristil i koji ne rješava prometni problem Zaboka – objašnjava nam Končevski, najglasniji protivnik mosta.

Ovako izgleda biciklistički most u Kopenhagenu. I ovaj u Zaboku, koji će izgledati gotovo identično, imat će noćnu rasvjetu

Zajedno sa Sadaićem za subotu je u policiji prijavio mirni prosvjed.

– Gdje je tu ekonomska računica? Mi sigurno nećemo šutjeti. Taj most će u konačnici koštati puno više od planiranog, narušit će izgled parka, a i pitanje je koliko će se on uopće koristiti – nezadovoljan je i Sadaić, gradski vijećnik.

Hlaban: I jedno srušeno stablo je devastacija

Projekt BRZO ugovoren je i potpisan u prošlom sazivu Gradskog vijeća. Vrijedan je 14.262.986,00 kuna, od kojih je iz EU fondova osigurano osam milijuna kuna. Cijena je to za kompletnu biciklistička rutu Zabok – Oroslavje koja će spojiti željeznički kolodvor u Zaboku s autobusnim u Oroslavju. Ruta je dugačka 5,2 kilometra, a imat će i dva biciklistička mosta, preko rijeke Krapine te u gradu gdje će prelaziti Park Milana Prpića i željezničku prugu. U sufinanciranju, ali manjim dijelom, sudjeluje i Grad Oroslavje.

U prošlom sazivu Vijeća bila je i Nataša Hlaban koja je ponovno dobila mandat s liste Krešimira Končevskog. Ona tvrdi da Grad s vijećnicima nije iskomunicirao dio projekta koji se odnosi na izgradnju mosta iznad parka.

– Pitanje je korisnosti mosta, cijena te vizualna devastacija parka i cijeloga grada. I jedno srušeno stablo u parku je previše i to je već devastacija – misli Hlaban koju najviše smeta što Grad uopće ne komunicira s građanima, pa tako niti oko ovoga projekta.

‘Miletić: Vizura se mijenja, ali pozitivno

Hoće li se park doista devastirati i što će se točno u njemu raditi već smo pisali. U Gradu Zaboku kažu da park, ne da će ga devastirati već će ga po završetku radova proširiti, uljepšati, dodatno ozeleniti te da će on biti i veći i ljepši.

A kako će, zapravo, izgledati biciklistički most. On neće biti crveni kao što je vidljivo iz fotografija s prezentacije. Voditelj projekta BRZO Nenad Miletić, pročelnik Upravnog odjela za gospodarstvo i javne potrebe u Gradu, kaže da će čelični most vjerojatno biti sive antracit boje koja je, međutim, podložna promjenama.

Biciklistički most u Kopenhagenu prelazi iznad rijeke. Zabočki će iznad željezničke pruge

– Most sigurno neće nagrditi vizuru Zaboka. Naprotiv, vizura će se promijeniti ali u pozitivnom smislu – odgovara Miletić na kritike.

Pojasnio nam je i da je most projektiran po uzoru na onoga u Danskoj, u Kopenhagenu. Danci su takav most izgradili još 2014. godine. Prema podacima gradske uprave Kopenhagena, koja je biciklističkim mostom željela rasteretiti promet automobilima kroz centar grada, u samo dvije godine broj bicikala premašio je broj automobila. No, Kopenhagen do toga nije došao slučajno već donošenjem plana održivosti i visokim ulaganjima u biciklističku infrastrukturu.

Od 2,5 do 7 metara visine

U tom smjeru ide i razvoj Zaboka što se, očito, nekima ne dopada. Ili možda nemaju potpune informacije. A možda je i najveći problem u dosta šktroj komunikaciji Gradske uprave s građanima koja bi, kao što je to običaj svugdje u europskim zemljama, svakako trebala poboljšati i češće i jasnije komunicirati s građanima, detaljno im prezentirati sve projekte. Platformi za komunikaciju barem danas ima na pretek.

Biciklistički most u Zaboku bit će širok četiri metra i posve siguran za promet. Upravo se mostom, kaže nam Miletić, izbjegava prolaz biciklista preko željezničkog prijelaza, a i most prati liniju staze BRZO.

Visina mosta bit će različita u različitim pozicijama. Najmanja visina po usponu na most kod sadašnjeg kioska Tiska kod policije, a koji će se izmjestiti, bit će 2,5 metara. Slijedi razina od 4,5 metara visine, diže se na 6,5 metara iznad parka do najviših sedam metara iznad željezničke pruge. Most se spušta i završava u City parku gdje se nastavlja biciklistička staza.

Kako izgleda biciklistički život preko mosta u Kopenhagenu pogledajte u videu.