Rakete, sprovodi, zaljubljeni astronauti i Babajanja. Maštovita, jaka i raznovrsna domaća konkurencija na jubilarnom Tabor Film Festivalu.

Od 7. do 10. srpnja u Velikom Taboru okupiti će se najbolja recentna izdanja domaće kinematografije i natjecati za trofej Veronikina lubanja u domaćoj konkurenciji. Među domaćim naslovima taborska će publika vidjeti tri svjetske i jednu hrvatsku premijeru.

Velikani umjetnosti

Na jubilarnom, 20. izdanju Tabor Film Festivala među redateljskim će se imenima naći i umjetnici poznati iz svijeta likovnosti i književnosti. Ovogodišnja domaća konkurencija donosi 17 kratkometražnih filmova svih žanrova. Svoje najnovije filmske dokumentarce premijerno će predstaviti dvoje velikana likovne umjetnosti, redatelj i likovni umjetnik Dan Oki i Vlasta Delimar, umjetnica performansa.

Oki na Tabor dolazi s filmom Odsutnost teleprisutnosti, žanrovski hibridnim naslovom u kojem propituje naše odnose spram komunikacijskih tehnologija kroz osobnu i povijesnu refleksiju o postepenom spajanju adresara, kamere i računala u jedan uređaj. Film Vlaste Delimar Diptih: iz ljubavi u ljubav kulminacija je multimedijalnog projekta ’40 godina art ljubavi’ u kojem se sažimaju autoričine video snimke, misli i stavovi, fotografije i pisane rečenice od početaka 1978. sve do 2021. godine.

Diptih: iz ljubavi u ljubav dokumentarni je film Vlaste Delimar, umjetnice performansa

Za treću ovogodišnju svjetsku premijeru zaslužna je redateljica Ana Klepo čiji nas dokumentarni film In medias res vodi u središte jednog plavičastog jutra i potrage za samim sobom u moru potrošenosti, tematizirajući moment odrastanja. Domaća će publika upravo na Taboru prvi puta u Hrvatskoj imati priliku pogledati film Nine Bačun Bonding Humanity (Perhaps Manifesto), nastao u hrvatsko-norveško-slovenskoj koprodukciji.

Ovaj eksperimentalni film, koji je svoju festivalsku putanju započeo na festivalu u Oberhausenu, reorganizira fragmente Novog jugoslavenskog filma vezane uz interakciju između kolektivnih prostora i njihove upotrebe, isprepličući osobni, društveni i politički kontekst i time stvarajući dijalošku formu koja omogućuje nova tumačenja brisanjem granica između urbanističkih i kinematografskih istraživanja.

Otočki život sa sedam kora

U izboru igranih filmova na Taboru će se gledati Sve što dolazi redatelja Mate Ugrina. Priča je to o mladoj njegovateljici Branki koja se seli na otok kako bi njegovala stariju ženu, no nakon što je njezin posao gotov odluči ostati i okušati se u iscrpljujućem poslu u sezoni. Film je već niz nagrada kao što su Srce Sarajeva za najbolji kratkometražni film, posebno priznanje žirija ZFF-a u programu Kockice te nagrade za najbolju režiju i kameru na ovogodišnjim Danima hrvatskog filma.

Igrani film Mate Ugrina ‘Sve što dolazi’ dosad je već osvojio niz nagrada

Mnoge je pohvale i nagrade za najbolji kratkometražni film, među kojima su nagrada SEEfesta, Oktavijan i Štigličev pogled, dobio i Kazneni udarac redatelja Roka Bičeka, koji suvereno osvaja festivalske programe diljem Europe s pričom o dječačkom nasilju na seoskom nogometnom igralištu. Film je nastao prema romanu Kristijana Novaka Črna mati zemla.

Kazneni udarac redatelja Roka Bičeka film je o vršnjačkom nasilju

Igrani niz nastavlja redatelj Šimun Šitum s filmom Sprovod u kojem protagonist Mario pomaže svome ocu Bruni oko djedova sprovoda i mora se nositi s neobičnom Bruninom idejom o čuvanju uspomene na pokojnika. U filmu Rakete Saše Poštića i Pavla pratimo protagonista Peru kojeg sparina i nedostatak zraka tjeraju na prelazak nekih granica.

Od trafike do vlastite sobe

Klara Dujmović dolazi s eksperimentalnim filmom Valovi u kojem naše međusobne odnose promišlja kao nešto čime se pokreću valovi i titraji. I u triptihu ovogodišnjih odabranih animiranih filmova gledat ćemo iznimna ostvarenja.

Dok Sjene autorice Dee Jagić pričaju priču o podzemnoj bitci sjemenja koje se bori za svoj rast, u Zasićenju autorice Lucije Bužančić nešto izrasta iz pukotina i zidova i zauzima sve prazne prostore u jednom gradu uz more, govoreći o gentrifikaciji mjesta koje se pojavom turizma pretvorilo u arheološki lokalitet. Ove maštovite filmske krajolike upotpunit će i Pozdrav suncu Darka Masneca, priča o zaljubljenom astronautu, suncu i ljubavnom trokutu.

Sjene autorice Dee Jagić govore o pozemnoj bitci sjemenja koje se bori za svoj rast

Dokumentaristička istraživanja autore ovogodišnjih filmova u konkurenciji odvode u prostore vlastite intime, ali i fizičke prostore koji mnogo otkrivaju o protagonistima. Kako je to prodavati u kiosku i raditi repetitivan posao u skučenom i prenatrpanom prostoru kroz perspektivu prodavačice Štefanije prikazuje redateljica Dora Slakoper filmom Trafika. Tomislav Šoban svoj najnoviji film Kada odlučim započeti, znat ću sve ostalo smješta u prostor vlastitog stana, istražujući tajne koje skriva, ali istodobno demistificira filmske postupke od kojih je ‘sastavljen’ film.

Na još uži prostor, onaj vlastite sobe, ograničava se Lucija Brkić koristeći ga kao mjesto radnje kroz koje propituje vlastita traumatična iskustva u filmu Jel’ kužiš sad. Strahovi iz djetinjstva motivacija su filmskom istraživanju pisca i redatelja Ante Zlatka Stolice, koji u Babajanji, kratkom dokumentarcu s elementima horora pokušava pronaći misterioznu ženu koje se plašio kao dječak.

Babajanji je kratki dokumentarac s elementima horora redatelja Ante Zlatka Stolice

U filmu Sve kaj ti nikad ne budem rekla Bela Bračko Milešević kroz filmske se postupke pita kako nekome reći nešto što nikada niste bili u mogućnosti. Kombinacijom starih fotografija, umjetnih sjećanja i preispitivanja vlastitih osjećaja postupno dekonstruira i koncept pater familiasa.

– Članovima žirija za domaću konkurenciju, filmašima Maši Drndić, Josipu Lukiću i Olafu Mölleru, ovogodišnja domaća selekcija sasvim sigurno neće olakšati odluke ali će zato svima, koji se upute na Tabor Film Festival, uljepšati filmska popodneva i večeri provedene u najljepšem sjeverno-hrvatskom dvorcu – poručuju organizatori.