U Krapinsko-zagorskoj županiji lani je najviše stradao vjerski turizam. U Mariji Bistrici bilo je više od 400.000 hodočasnika manje nego 2019.

Ipak, u turizmu su ostvareni znatno bolji rezultati nego 2020. kad je buknula pandemija. Krapinsko-zagorsku županiju 2021. posjetilo je 150.663 turista, a ostvareno je 304.573 noćenja. No, u usporedbi s razdobljem prije pandemije, dakle 2019. godine, to je 26.229 dolazaka i 68.864 noćenja manje.

Terme Tuhelj i dalje najposjećenije

Rezime je to turističkih rezultata koje s iznijeli Sanja Škrinjar, voditeljica ureda Turističke zajednice KZŽ, Jurica Sabol, ravnatelj Muzeja Hrvatskog zagorja i župan Željko Kolar. Od ukupnog broja posjetitelja više od 60 posto su bili domaći turisti i to Grada Zagreba, Primorsko – goranske, Splitsko – dalmatinske, Osječko – baranjske i Istarske županije. Od stranaca su nas posjećivali Poljaci, Slovenci, Nijemci i Česi, koji su i ostvarili najveći broj noćenja. Pri vrhu su i državljani Bosne i Hercegovine, a slična je situacija bila i 2019. No, Zagorje je prošle godine izgubilo turiste iz Azije, kojih je bilo 2019., i to iz Kine, Tajvana i Koreje.

– Najbolje rezultate ostvarile su Terme Tuhelj sa 120.970 noćenja. Upravo je i više od 75 posto noćenja ostvareno u hotelima. Iza Tuhlja su Hotel Matija Gubec i Terme Jezerčica. Terme Tuhelj ostvarile su i najbolji rezultat u kategoriji hotela i kampova sa 126.631 noćenjem – istaknula je Sanja Škrinjar.

Terme Tuhelj apsolutni su rekoder u turizmu 2021. (Photo: Davor Puklavec/PIXSELL)

Kad je riječ o vodenim parkovima, najviše su opet bile posjećene Terme Tuhelj koje su imale 271.632 posjetitelja. Slijede Terme Jezerčica sa 169.799 posjetitelja, Krapinske Toplice sa 108.659 i Stubičke Toplice sa 80.897 kupača. Iako su brojke zadovoljavajuće, ipak je u toplicama bilo 147.803 posjetitelja manje nego 2019.

Muzeji briljirali unatoč pandemiji

Zbog pandemije je najviše stradao vjerski turizam. Hrvatsko nacionalno svetište Majke Božje Bistričke lani posjetilo 561.700 hodočasnika. U odnosu na 2019., kada ih je bilo 971.250, to je čak 409.550 hodočasnika manje.

Iako je i zagorske muzeje obišlo 66.792 posjetitelja manje nego 2019., oni ipak bilježe dobre rezultate. Muzeje Hrvatskog zagorja, u čijem su sastavu Muzej krapinskih neandertalaca, Dvor Veliki Tabor, ‘Staro selo’ Kumrovec, Muzej seljačkih buna i Galerija Antuna Augustinčića Klanjec, lani je posjetilo 170.002 posjetitelja, Muzej oldtimera Presečki 793, a Muzej grada Pregrade 979 posjetitelja.

Najposjećeniji zagorski muzej bio je onaj na Hušnjakovu, Muzej krapinskih neandertalaca (Photo: Muzej krapinskih neandertalaca/Facebook)

Ravnatelj Muzeja Hrvatskog zagorja Jurica Sabol otkrio da je broj njihovih posjetitelja porastao za 86 posto. Međutim, još su u znatnom zaostatku za rekordnom 2019. godinom i u usporedbi s njom smo na tek oko 56 posto posjećenosti.

– Najveća stavka koja doprinosi toj razlici su školske ekskurzije. Gotovo polovica posjetitelja muzeja su djeca, odnosno učenici osnovnih i srednjih škola. Godinu i pol dana nismo uopće imali organizirane školske ekskurzije. No, ono što je jako dobro je da od ovih 170.000 posjeta, koje smo ostvarili prošle godine, gotovo 60.000 posjetitelja su privukli naši programi koji su organizirani u pet muzeja – rekao je Sabol te naglasio da je najposjećeniji muzej bio Muzej krapinskih neandertalaca sa 80.926 posjetitelja.

Iznad hrvatskog prosjeka

Krapinsko – zagorska županija je, rečeno je, druga po posjećenosti unutar klastera Sjeverne Hrvatske koji uključuje osam županija. Te su županije lani ostvarile 916.737 noćenja, od čega je u Krapinsko-zagorskoj ostvareno 33 posto. Prvo mjesto drži Karlovačka županija sa 220.803 dolaska i 410.286 noćenja.

Župan Željko Kolar komentirao je da je više od 84 posto dolazaka i 81,5 posto noćenja, u odnosu na rekordnu 2019. godinu, sjajan rezultat te da je daleko iznad hrvatskog prosjeka.

Vjerski turizam u Mariji Bistrici bilježi najveći pad (Photo: Marko Prpić/PIXSELL)

– Turističko vijeće Krapinsko – zagorske županije, Skupština Turističke zajednice i muzeji na tjednoj razini analiziraju epidemiološku situaciju i naše promotivne aktivnosti diktiramo prema epidemiološkoj situaciji u Hrvatskoj i našoj županiji. Ako ostane ovako, a mjere su izrazito stroge u Austriji, Italiji, Njemačkoj i Sloveniji, mi ćemo barem u prvom tromjesečju naglasak staviti na domaće goste. Polovicom drugog tromjesečja prebacit ćemo se na promotivne aktivnosti prema inozemstvu, na nekih pet, šest destinacija koje su pokazale da su nam od tamo stalni gosti i da ima vrlo malo oscilacija – najavio je Kolar.

Sanja Škrinjar, Željko Kolar i Jurica Sabol najavljuju da će se u prvom tromjesječju fokusirati na ponudu za domaće turiste (Photo: Zagorje International)

Sanja Škrinjar dodala je da se ‘moramo modernizirati i krenuti dalje’.

– Aktivni turizam je, osobito u ovo korona vrijeme, izrazito tražen i moramo tu našu ponudu predstaviti prvenstveno domaćim gostima. S pričom o cikloturizmu krenuli smo već prije puno godina, a sada imamo i neke objekte koji su certificirano kao bike i kao ride, a u pripremi su i neke kuće za odmor – zaključila je Škrinjar.