Dok drugi filozofiraju, đaci i učitelji rade, obrazuju se, stvaraju, uče, osmišljaju. Razvijaju sposobnosti i vještine koje će jednog dana primjenjivati kroz svoj život radeći ono što žele i vole
Srednja škola Konjščina u Hrvatskom zagorju još je jedan primjer kako se te mlade ljude priprema na putu ka tržištu rada. Razvoj poduzetničkih vještina i razumijevanje proizvodnog procesa su izazovi s kojima se ta škola bez problema uhvatila u koštac.
Proces treba razumjeti
Kako razviti poduzetničke sposobnosti, a da to bude i zanimljivo i poučno?
– Komercijalisti su željeli napraviti proizvod, vijače za preskakanje, u suradnji s ostalim trogodišnjim smjerovima u školi. No, ubrzo su uvidjeli da mnogi učenici ne razumiju proizvodni proces – priča nam Marija Brkić, profesorica ekonomske grupe predmeta u školi.
Zato su osmislili radionicu poduzetništva pod sloganom ‘Omogući mi da napravim i ja ću razumjeti‘. Radionica je osmišljena i realizirana unutar četiri školska sata, a svaki školski sat bio je korak bliže konačnom proizvodu – vijači za preskakanje.

Učenici su tijekom odgojno – obrazovnog procesa razvili poduzetničke sposobnosti i vještine i što je najbitnije, inicijaciju, samostalnost, spremnost na preuzimanje rizika, inovativnost, kreativnost, rješavanje problema, samouvjerenost, upornost, vještinu prezentiranja, kooperativnost te fleksibilnost u suradnji s drugima.
Stvoriti i plasirati
– Učenik razvija vještinu samovrednovanja i vrednovanja drugih, kritički odnos prema vlastitom uspjehu i neuspjehu, ustrajnost u razvijanju motorike ruku i koordinaciji pokreta, pripremanje i održavanje prezentacije proizvoda te planiranje prodaje i prodajne cijene – pojasnila je tijek procesa prof. Brkić.
Ono što su učenici osmislili je kreativan primjer kako stvoriti i plasirati proizvod na tržištu. Prvi korak na tom putu bila je PowerPoint prezentacija učenika u obliku stripa u kojem prijatelji žele razveseliti drugoga zanimljivim darom za rođendan. Međutim, za dar nitko nema novca, roditelje ne žele pitati. Što im je preostalo nego osmisliti način kako zaraditi novac.

– Bilo je tu raznih ideja, od prodaje limunade i jabuka do stvaranja vlastitog proizvoda koji bi mogli prodati – priča profesorica.
Svaki ima svoj ‘faktor’
Drugi korak je bio izrada i prezentacija proizvoda. Neki učenici su skloni umjetničkom izražavanju, neki vole brojke i računanje, neki vole izrađivati stvari rukama, neki vole pisati i prezentirati. Tako su prema sklonostima formirali timove. Tim A je proizvodnja, pletu vijaču od špage i proizvode ručke od kartona i ljepljive trake. Tim B je računovodstvo, oni rade izračun cijene proizvoda. Tim C je marketing i rade na izradi reklame, dok tim D, kao odnosi s javnošću, radi na predstavljanju proizvoda.
Formirali su i tim za kontrolu kvalitete proizvoda. Prije stavljanja u prodaju valjalo je provjeriti kvalitetu kako na tržište ne bi poslali loš proizvod. Nakon što utvrde ispravnost i sigurnost proizvoda za upotrebu, treba ga uspješno predstaviti, odrediti mu cijenu te način distribucije.

– U okviru virtualne nastave učenici su za suradnju zamolili naše vrsne elektrotehničare koji osmišljavaju dizajn mrežne stranice na kojoj bi se prodavao njihov proizvod. A sve to silom prilika iz udobnosti vlastita doma. Tako smo pokazali fleksibilnost u radu te dodali još jedan tim. Učenici su odradili izvrstan posao i pokazali da kreativnost, volja i upornost dovode do odličnih rezultata, a slogan ‘Omogući mi da napravim i ja ću razumjeti‘ je u potpunosti zaživio – ponosna je Marija Brkić, nastavnik mentor ekonomske grupe predmeta.