Dok drugi filozofiraju, đaci i učitelji rade, obrazuju se, stvaraju, uče, osmišljaju. Razvijaju sposobnosti i vještine koje će jednog dana primjenjivati kroz svoj život radeći ono što žele i vole

Srednja škola Konjščina u Hrvatskom zagorju još je jedan primjer kako se te mlade ljude priprema na putu ka tržištu rada. Razvoj poduzetničkih vještina i razumijevanje proizvodnog procesa su izazovi s kojima se ta škola bez problema uhvatila u koštac.

Proces treba razumjeti

Kako razviti poduzetničke sposobnosti, a da to bude i zanimljivo i poučno?

– Komercijalisti su željeli napraviti proizvod, vijače za preskakanje, u suradnji s ostalim trogodišnjim smjerovima u školi. No, ubrzo su uvidjeli da mnogi učenici ne razumiju proizvodni proces – priča nam Marija Brkić, profesorica ekonomske grupe predmeta u školi.

Zato su osmislili radionicu poduzetništva pod sloganom ‘Omogući mi da napravim i ja ću razumjeti‘. Radionica je osmišljena i realizirana unutar četiri školska sata, a svaki školski sat bio je korak bliže konačnom proizvodu – vijači za preskakanje.

Učenici su kroz izradu sasvim obične vijače naučili sve važnosti proizvodnog procesa

Učenici su tijekom odgojno – obrazovnog procesa razvili poduzetničke sposobnosti i vještine i što je najbitnije, inicijaciju, samostalnost, spremnost na preuzimanje rizika, inovativnost, kreativnost, rješavanje problema, samouvjerenost, upornost, vještinu prezentiranja, kooperativnost te fleksibilnost u suradnji s drugima.

Stvoriti i plasirati

– Učenik razvija vještinu samovrednovanja i vrednovanja drugih, kritički odnos prema vlastitom uspjehu i neuspjehu, ustrajnost u razvijanju motorike ruku i koordinaciji pokreta, pripremanje i održavanje prezentacije proizvoda te planiranje prodaje i prodajne cijene – pojasnila je tijek procesa prof. Brkić.

Ono što su učenici osmislili je kreativan primjer kako stvoriti i plasirati proizvod na tržištu. Prvi korak na tom putu bila je PowerPoint prezentacija učenika u obliku stripa u kojem prijatelji žele razveseliti drugoga zanimljivim darom za rođendan. Međutim, za dar nitko nema novca, roditelje ne žele pitati. Što im je preostalo nego osmisliti način kako zaraditi novac.

Svatko ima svoje afinitete. Netko voli brojke, netko proizvodnju, netko marketing. Bitan je tim

– Bilo je tu raznih ideja, od prodaje limunade i jabuka do stvaranja vlastitog proizvoda koji bi mogli prodati – priča profesorica.

Svaki ima svoj ‘faktor’

Drugi korak je bio izrada i prezentacija proizvoda. Neki učenici su skloni umjetničkom izražavanju, neki vole brojke i računanje, neki vole izrađivati stvari rukama, neki vole pisati i prezentirati. Tako su prema sklonostima formirali timove. Tim A je proizvodnja, pletu vijaču od špage i proizvode ručke od kartona i ljepljive trake. Tim B je računovodstvo, oni rade izračun cijene proizvoda. Tim C je marketing i rade na izradi reklame, dok tim D, kao odnosi s javnošću, radi na predstavljanju proizvoda.

Formirali su i tim za kontrolu kvalitete proizvoda. Prije stavljanja u prodaju valjalo je provjeriti kvalitetu kako na tržište ne bi poslali loš proizvod. Nakon što utvrde ispravnost i sigurnost proizvoda za upotrebu, treba ga uspješno predstaviti, odrediti mu cijenu te način distribucije.

Tijekom proizvodnog procesa prilagodili su se novonastaloj situaciji i pokazali dodatnu vještinu

– U okviru virtualne nastave učenici su za suradnju zamolili naše vrsne elektrotehničare koji osmišljavaju dizajn mrežne stranice na kojoj bi se prodavao njihov proizvod. A sve to silom prilika iz udobnosti vlastita doma. Tako smo pokazali fleksibilnost u radu te dodali još jedan tim. Učenici su odradili izvrstan posao i pokazali da kreativnost, volja i upornost dovode do odličnih rezultata, a slogan ‘Omogući mi da napravim i ja ću razumjeti‘ je u potpunosti zaživio – ponosna je Marija Brkić, nastavnik mentor ekonomske grupe predmeta.