Srednja škola Krapina jedna je od najvećih u Hrvatskoj s gimnazijskim i strukovnim obrazovanjem s više od tisuću učenika

Nakon školovanja učenici su spremni raditi najzahtjevnije poslove u gospodarstvu, a kako voli istaknuti ravnatelj Ivica Rozijan, oni su hrvatski obrazovni sustav u malom. Svojim izumima i projektima već su se dokazali, a nove ideje dolaze im, kažu, svakodnevno.

Škola s jasnom vizijom

U Centru za robotiku i nove tehnologije u Poslovno-tehničkom inkubatoru Krapinsko -zagorske županije, profesori sa svojim đacima provode zacrtanu viziju Škole.

– Još od 2002. imamo veoma jasnu viziju svog razvoja. U pet godina, od 2002. do 2007. napravljena je velika adaptacija i dogradnja škole koja je bila zapuštena. Uz pomoć osnivača, Krapinsko – zagorske županije, i resornog ministarstva uloženo je 80 milijuna kuna. Dogradili smo i trodijelnu sportsku dvoranu nakon čega smo krenuli ubrzanim korakom jer smo imali jasnu viziju što nas čeka u budućnosti u odnosu na razvoj gospodarstva, tehnologije i svega na što treba odgovoriti obrazovni srednjoškolski sustav – rekao je ravnatelj Rozijan tijekom predstavljanja aktivnosti Škole.

U srednjoj školi Krapina, zahvaljujući odmaku od tradicionalnog poučavanja, imaju zadovoljne i ambiciozne učenike, sretne što sudjeluju u procesima stvaranja

Od 2007. do 2011. Srednja škola Krapina pokrenula je dva projekta za razvoj ljudskih potencijala, gdje su razvijali programe u području elektrotehnike i strojarstva, pa su logički otvorili novi školski program – obrađivač na numeričkim alatnim strojevima, zatim CNC operater i mehatroničar.

– Dva europska projekta koja su školi dala novi impuls bili ‘Mijenjajmo se u skladu s potrebama tržišta rada’ i ‘Centar za robotike i nove tehnologije’. Projekti, čija je vrijednost pet milijuna kuna, učenicima su pomogli da uspješno završe obrazovanje ili nastave školovanje – istaknuo je ravnatelj.

Škola za tržište rada, a ne za burzu

Osnivač Srednje škole Krapina je Županija. Župan Željko Kolar naglasio je da upisnu i obrazovnu politiku prilagođavaju upravo zahtjevima gospodarstva.

– Ovaj Centar za robotiku je zapravo centar izvrsnosti za srednjoškolsko obrazovanje. Bilo bi idealno da ovakve uvjete, kakve imaju srednjoškolci u Krapini, imaju srednjoškolci u čitavoj Hrvatskoj. Ne samo Hrvatska, već niti jedna zemlja u svijetu ne može si dozvoliti da školuje djecu za Zavod za zapošljavanje. Mi s ovim definitivno to ne radimo. U Centru se učenici pripremaju za tržište rada i svaki od njih, kada izađe iz škole, i ako ne ide u daljnje obrazovanje, spreman je za tržište rada – naglasio je župan Kolar.

U Centru za robotiku i nove tehnologije župan, ravnatelj Škole i profesori izdvojili su postignuća, izuzetno zadovoljni što kroz njihov način školovanja stvaraju generacije učenika koje su spremne za izazovno tržište rada

Nastavnik strojarske grupe predmeta Dražen Šenjug rekao je da je ideja o osnivanju Centra za robotiku i nove tehnologije u duhu reforme strukovnog obrazovanja.

– Želimo naše učenike pripremati za rad, konkretno iz područja strojarstva i CNC strojarstva, jer je to industrija koja se nalazi u našem okruženju. Imamo dva nova, moderna CNC stroja gdje učenici mogu razvijati svoje praktične vještine. Imamo i dva robota, industrijske robotske ruke, jer je takva industrijska robotika usko povezana s CNC proizvodnjom – naglasio je Šenjug i dodao kako učenici ovdje razvijaju kompetencije i praktične vještine.

Odmakli se od tradicionalnog podučavanja

– Intenzivno se bavimo i s mehatronikom, tu nam je povezana i pneumatika i automatizacija proizvodnih procesa. Jako smo se fokusirali na 3D printere tako da naši učenici sve ideje koje imaju, vezane uz nastavu, završne radove, jednostavno mogu pretvoriti u stvarnost – rekao je prof. Šenjug, ponosan što u Centru za robotiku nema klasične nastave, već je sve izrazito dinamično zahvaljujući čemu učenici upijaju nova znanja i vještine.

Nastavnik informatike i računarstva Krunoslav Kranjčec istaknuo je kako Centar za robotiku i nove tehnologije predstavlja izrazito velik odmak od tradicionalnog načina poučavanja.

U Centru za robotiku nema klasične nastave, već je sve izrazito dinamično zahvaljujući čemu učenici doslovno upijaju nova znanja i vještine

– U tradicionalnom načinu učenici su relativni pasivizirani objekti, a mi u Srednjoj školi Krapina nastojimo to izbjeći. Centar jedan od primjera za to. Uspjeli smo postići da u ovim prostorima učenici sebe više povezuju s onime što će u budućnosti raditi i postaju važni budući radnici i važni sudionici novog tehnološkog zamaha – naglasio je prof. Kranjčec.

Kako kod njih ideje ‘padaju’ svakodnevno, jedna od njih je i laboratorij za razvoj umjetne inteligencije. Upravo je prof. Kranjčec potvrdio kako će uskoro u Centru za robotiku razviti i Centar za umjetnu inteligenciju.