Nova kampanja podizanja svijesti usredotočena je na elektroničke trgovce uoči nadolazećeg Cyber vikenda
Najveća maloprodajna sezona u godini je pred vratima, a za kupovinu ne morate otići u trgovinu. Ne moraju ni kriminalci.
Pandemija COVID-19 još je više potaknula potrošače da se okrenu kupovini putem interneta. Za tvrtke ovaj trend predstavlja značajne mogućnosti, ali i izazove. Veća prodaja i promet znače i veći prihod. Ali to također znači i veći broj prijevara, jer kriminalci imaju još više mogućnosti za krađu kako od potrošača tako i od trgovaca.
MUP u suradnji s Europolom
Kroz #SellSafe kampanju podizanja svijesti koja je pokrenuta, policije odnosno redarstvene vlasti 16 zemalja, uključujući i Hrvatsku, surađuju s Europolovim Centrom za kibernetički kriminalitet i Vijećem za rizike trgovaca kako bi podijelili praktične savjete o tome kako nadmudriti kriminalce koji pokušavaju zloupotrijebiti praksu i doživljaj internetske kupovine.
Ovogodišnja kampanja posebno je usmjerena na elektroničke trgovce, pomažući im u boljem prepoznavanju prijevara na njihovim platformama i osnažujući ih da poduzmu korake kako bi zaštitili svoje poslovanje i kupce od napada.
Prva uhićenja
Prijetnja koju predstavljaju kriminalci vrlo je stvarna. Uoči ove kampanje brojne su zemlje provodile operativne akcije koje su rezultirale uhićenjem 22 takva e-prevaranata samo u listopadu 2020.
– Vrhunac sezone, Božić, za cyber kriminalce i prevarante je pred vratima. Često će tvrtke shvatiti da su provele lažne transakcije tek tjednima ili čak mjesecima kasnije. Zato je prevencija najbolje rješenje. EUROPOL surađuje sa svojim partnerima iz policije i privatnog sektora u akciji eComm 2020 kako bi zaštitio tvrtke i kupce od takvih napada – rekao je Edvardas Šileris, voditelj Europolovacentra za cyber kriminalitet.
U ovogodišnjoj kampanji eComm2020, kojoj je cilj sigurnija internetska kupnja sudjeluje 16 zemalja: Austrija, Kolumbija, Hrvatska, Češka, Njemačka, Grčka, Mađarska, Irska, Italija, Malta, Sjeverna Makedonija, Poljska, Portugal, Rumunjska, Španjolska, Sjedinjene Američke Države.
MUP: Kako se zaštititi
Europolov centar za kibernetički kriminalitet sastavio je nekoliko uputa:
• Upoznajte svoj proizvod: neki su proizvodi rizičniji za prodaju od drugih. Primjerice, prodaja sitnih predmeta koji se lako mogu preprodati i za koje već postoji potražnja rizičnija je od osobno dizajniranih predmeta.
• Upoznajte svog kupca: ako prihvaćate plaćanja karticama i kupcima šaljete vrijednu robu, htjeli biste znati kome šaljete predmete, zar ne?
• Uspostavite sigurne načine plaćanja: banka putem koje obavljate transakcije karticama može vas savjetovati. Odabir sigurnog načina plaćanja ograničit će rizik od prijevare.
• Koristite pouzdanu uslugu dostave: odaberite način dostave gdje možete biti sigurni u profesionalno rukovanje vašom robom i rješavanje mogućih sporova zbog neisporuke
Opći savjeti o sigurnoj online kupnji dostupni su ovdje.