Iako Ministarstvo poljoprivrede, gdje je Zdravko Tušek državni tajnik, ima Odjel za odnose s javnošću, on za priopćenja za javnost koristi usluge privatne agencije.

Suradnja je očito počela tijekom listopada jer su od 19. na email adrese lokalnih medija počela stizati priopćenja za javnost ‘u ime državnog tajnika’. Priopćenja šalje tvrtka za marketing i komunikaciju iz Varaždina.

‘U ime državnog tajnika’

Iz tih je priopćenja očito da im je cilj promovirati lik i djelo HDZ-ovca iz Bedekovčine, dugogodišnjeg državnog dužnosnika. Tako se promovira da je Tušek otvorio Agro Start Up konferenciju u Zagrebu, potom konferenciju koju je organizirao Poslovni dnevnik, zatim da je sudjelovao na konferenciji ‘Poljoprivreda i ruralni razvoj Zagorja – strategije, inovacije i održivost’ u Krapini, a posljednje priopćenje ‘u ime državnog tajnika’ govori o isplati 1,7 milijardi kuna predujma poljoprivrednicima.

U svim priopćenjima citira se isključivo Zdravko Tušek, pa i u priopćenju s konferencije u Krapini na kojoj je bila i njegova šefica, ministrica poljoprivrede Marija Vučković, koja je na toj konferenciji i govorila. Tušek nije sudjelovao u raspravi, on je u Krapinu samo došao. No, dan kasnije stiže priopćenje u njegovo ime u kojem se ministrica uopće ne spominje. Tušek ju je doslovno ‘pregazio’ osobnim izjavama o tome što se u Krapini pričalo. U posljednjem takvom priopćenju Tušek komentira objavljenu vijest vlastite kuće o isplati predujma poljoprivrednicima. Ona je objavljena na internetskim stranicama Ministarstva poljoprivrede, ali bez ičijeg komentara. Komentar je Tušek dodao preko privatne agencije.

Malo je reći da je neuobičajeno da državni tajnik koristi usluge PR-a mimo vlastitog Ministarstva. Na naš telefonski poziv prvo je reagirao doslovno kao da nema pojma o čemu pričamo i što ga pitamo.

Nepostojeći angažman postojećeg PR-a

– Koja agencija? Kad me novinari nazovu, ja im odgovorim na pitanja – pravio se da ne zna o čemu pričamo, potom nam rekao da će nam sve objasniti, a kasnije zamolio da mu pošaljemo službeni upit i pitao što nas, zapravo, zanima.

A zanima nas tko plaća njegov PR, tko je za to angažirao privatnu tvrtku i pod kojim uvjetima?

– Ministarstvo poljoprivrede nema ugovor s agencijom Vox media niti sam je ja osobno angažirao – odgovorio nam je na pisani upit.

Državni tajnik u jednom je priopćenju ‘pregazio’ svoju ministricu i sebe stavio u prvi plan (Photo: Željko Hladika/PIXSELL)

– Osobno nisam nikoga angažirao za svoj osobni PR. Agencija navedena u vašem upitu ima dugogodišnju suradnju sa županijskom i pojedinim općinskim organizacijama HDZ-a s područja Krapinsko – zagorske županije i cijele izborne jedinice, u smislu praćenja i prenošenja aktualnosti i aktivnosti organizacija općenito, kao i istaknutih članova i dužnosnika. Područje djelovanja Ministarstva poljoprivrede, uključujući programe i projekte te provedbu poljoprivredne politike i ruralnog razvoja u kojima aktivno sudjelujem već dugi niz godina, kontinuirano je u interesu regionalne i lokalne zajednice, poljoprivrednih proizvođača i ukupnog društva te u tom kontekstu svaka komunikacija i prenošenje informacija ide upravo u tom smjeru, a nikako u smjeru osobnog PR-a – Tušekov je odgovor na pitanje tko plaća agenciju za osobni PR, koja je cijena usluge i što je njome obuhvaćeno.

HDZ: ‘Mi to ne plaćamo’

Tako je državni tajnik, zapravo, financijsku lopticu prebacio na račun zagorskoga HDZ-a, gdje je član Županijskog odbora. Nazvali smo predsjednika Zorana Gregurovića i pitali ga plaća li HDZ kreiranje priopćenja za Zdravka Tušeka?

– Ne, mi ne plaćamo – odgovorio nam je Gregurović i ostao prilično zbunjen pitanjem.

Zvali smo i angažiranu agenciju, no za sada nam se na poziv nisu javili niti nam odgovorili na poruku. Kao privatna tvrtka nisu ni dužni otkrivati poslovne odnose ni sa kime, ali je državni tajnik kao državni dužnosnik itekako javnosti dužan vrlo jasno odgovoriti na pitanja oko ove suradnje. Obvezan je odgovoriti i kolika je cijena usluge i tko je plaća.