Sav financijski teret za odvijanje nastave pod posebnim epidemiloškim uvjetima Ministarstvo znanosti i obrazovanja prebacilo je na osnivače škola
Tako su županije i gradovi obavezni osigurati školama maske za lice za sve, dezinfekcijska sredstva, ugraditi ventilaciju, osigurati prelazak u dvije smjene, te prijevoz za učenike, odnosno uvesti dodatni broj autobusa.
Prozirne pregrade među klupama
U organiziranom školskom prijevozu mora biti osiguran razmak u autobusu, što znači da broj autobusa treba povećati. Djeca iz iste obitelji mogu sjediti zajedno, a preporučuje se da se prevoze učenici u skupinama u kojim su i u školama.
Ministarstvo preporučuje organizaciju posebnih skupina za djecu s poteškoćama u razvoju, odnosno poseban prijevoz koji treba češće dezinficirati. Cjeloviti dokument o Mjerama i preporukama za rad škola i vrtića možete pročitati ovjde.
Tako županije i gradovi trebaju osigurati i postaviti prozirne pregrade među klupama, zaposliti učitelje za produženi boravak, a poredlaže se i produženi boravak za miješane grupe, ako za to ima dovoljno velikih prostorija.
Ministarstvo je objavilo i dokument, Modeli i preporuke za rad u uvjetima povezanima s COVID-19. Temelji se na tri scenarija i Akcijski plan nastave na daljinu.
Tri propisana modela nastave
Njime se predviđaju nastava u učionicama, vrtićima i na učilištima, mješoviti model koji uključuje nastavu u razredima i na daljinu, te onaj koji bi se provodio u slučaju karantene, potpuna nastava na daljinu. Radi se o fleksibilnim modelima koji se mogu mijenjati i oblikovati prema situaciji u lokalnoj zajednici.
Tri su modela propisana, A, B, i C. Model A predviđa potpunu nastavu u školi. Online nastava provodi se za učenike za koje je liječnik procijenio da su izrazito osjetljiva, te za onu koja su u samoizolaciji ili bolesna. Online nastava preporučuje se i za izborne predmete, strane jezike, informatiku… za koje se neće moći izbjeći miješanje skupina.
Nakon svakog boravaka učenika prostorije se trebaju provjetravati i dezinficirati. Oprema koja se nosi iz razreda u razred treba se dezinficirati. Prehrana se može organizirati u razredima i u blagovaonicama prema posebnom rasporedu.
U školi i online istodobno
Mješovita nastava prema Modelu B preporučuje se tamo gdje se nikako ne može osigurati poštivanje razmaka i drugih epidemioloških mjera.
Dijeljenje razrednog odjela na dvije skupine podrazumijeva da, dok jedna skupina prati nastavu u školi, druga prati na daljinu. Nastava se odvija u turnusima u trajanju od jednog tjedna ili režimu 3+2/2+3 dana.

Grupe učenika po turnusima trebaju biti stalne, nepromjenjive. Ipak, preporučuje se da se provodi tek kad nije moguće ni na koji način osigurati redovnu nastavu za sve učenike.
Model C predviđa Akcijski plan u slučaju karantene.
Učitelji ne mogu kad im se prohtije
Ministarstvo preporučuje što više blok sati, čak i blok-nastava, kako bi se spriječilo pretjerano putovanje nastavnika po različitim školama i previše izmjena nastavnika u razredima.

Kako se predviđa se da će nastava na daljinu vjerojatno biti potrebna, najvažnija nova preporuka, bez obzira radi li se o vrtićima ili školama je – komunikacija uživo s roditeljima ili djecom, dakle video konferencija, te točno određeno vrijeme za rad u online nastavi. Drugim riječima, učitelji više neće smjeti zadaće i naputke slati u bilo koje doba dana ili noći kako je to nerijetko bio slučaj.