Sav financijski teret za odvijanje nastave pod posebnim epidemiloškim uvjetima Ministarstvo znanosti i obrazovanja prebacilo je na osnivače škola

Tako su županije i gradovi obavezni osigurati školama maske za lice za sve, dezinfekcijska sredstva, ugraditi ventilaciju, osigurati prelazak u dvije smjene, te prijevoz za učenike, odnosno uvesti dodatni broj autobusa.

Prozirne pregrade među klupama

U organiziranom školskom prijevozu mora biti osiguran razmak u autobusu, što znači da broj autobusa treba povećati. Djeca iz iste obitelji mogu sjediti zajedno, a preporučuje se da se prevoze učenici u skupinama u kojim su i u školama.

Ministarstvo preporučuje organizaciju posebnih skupina za djecu s poteškoćama u razvoju, odnosno poseban prijevoz koji treba češće dezinficirati. Cjeloviti dokument o Mjerama i preporukama za rad škola i vrtića možete pročitati ovjde.

Tako županije i gradovi trebaju osigurati i postaviti prozirne pregrade među klupama, zaposliti učitelje za produženi boravak, a poredlaže se i produženi boravak za miješane grupe, ako za to ima dovoljno velikih prostorija.

Ministarstvo je objavilo i dokument, Modeli i preporuke za rad u uvjetima povezanima s COVID-19. Temelji se na tri scenarija i Akcijski plan nastave na daljinu.

Tri propisana modela nastave

Njime se predviđaju nastava u učionicama, vrtićima i na učilištima, mješoviti model koji uključuje nastavu u razredima i na daljinu, te onaj koji bi se provodio u slučaju karantene, potpuna nastava na daljinu. Radi se o fleksibilnim modelima koji se mogu mijenjati i oblikovati prema situaciji u lokalnoj zajednici.

Tri su modela propisana, A, B, i C. Model A predviđa potpunu nastavu u školi. Online nastava provodi se za učenike za koje je liječnik procijenio da su izrazito osjetljiva, te za onu koja su u samoizolaciji ili bolesna. Online nastava preporučuje se i za izborne predmete, strane jezike, informatiku… za koje se neće moći izbjeći miješanje skupina.

Nakon svakog boravaka učenika prostorije se trebaju provjetravati i dezinficirati. Oprema koja se nosi iz razreda u razred treba se dezinficirati. Prehrana se može organizirati u razredima i u blagovaonicama prema posebnom rasporedu.

U školi i online istodobno

Mješovita nastava prema Modelu B preporučuje se tamo gdje se nikako ne može osigurati poštivanje razmaka i drugih epidemioloških mjera.

Dijeljenje razrednog odjela na dvije skupine podrazumijeva da, dok jedna skupina prati nastavu u školi, druga prati na daljinu. Nastava se odvija u turnusima u trajanju od jednog tjedna ili režimu 3+2/2+3 dana.

Platnene maske jednako su prihvatljive kao i jednokratne. Nema svakodnevnog troška za nove, jer su perive i nakon toga se opet mogu nositi

Grupe učenika po turnusima trebaju biti stalne, nepromjenjive. Ipak, preporučuje se da se provodi tek kad nije moguće ni na koji način osigurati redovnu nastavu za sve učenike.

Model C predviđa Akcijski plan u slučaju karantene.

Učitelji ne mogu kad im se prohtije

Ministarstvo preporučuje što više blok sati, čak i blok-nastava, kako bi se spriječilo pretjerano putovanje nastavnika po različitim školama i previše izmjena nastavnika u razredima.

Nastavnici će u točno dogovoreno vrijeme smjeti komunicirati s roditeljima i učenicima video konferencijom

Kako se predviđa se da će nastava na daljinu vjerojatno biti potrebna, najvažnija nova preporuka, bez obzira radi li se o vrtićima ili školama je – komunikacija uživo s roditeljima ili djecom, dakle video konferencija, te točno određeno vrijeme za rad u online nastavi. Drugim riječima, učitelji više neće smjeti zadaće i naputke slati u bilo koje doba dana ili noći kako je to nerijetko bio slučaj.