Decentralizacija hrvatske likovne umjetnosti nit je vodilja ove emisije, urednice i voditeljice Sonje Švec Španjol

Sonja je diplomirana povjesničarka umjetnosti i slovakistkinja, diplomirana muzeologinja i nezavisna kustosica. Iza nje su brojni uspješni projekti, a umjetnici je izuzetno cijene.

Percepcija i valorizacija umjetnosti

KolibriS, emisija o kulturi i umjetnosti, osmišljena je kao razgovor tijekom kojeg se predstavlja samostalno umjetničko djelovanje gosta, ali ujedno i obrađuju ključne teme poput nezavisnog djelovanja, percepcije i valorizacije umjetnosti u javnosti, te važnosti umjetnosti u životu pojedinca.

– Cilj je predstaviti kvalitetne umjetnike i projekte, ali i obraditi ključne probleme s kojima se susreću svi koji djeluju u ovom području. Dok je šira javnost, u pravilu, upoznata s bogatim umjetničkim opusima naših umjetnika, slikara, kipara, glazbenika, glumaca, književnika, emisija KolibriS omogućuje upoznavanje i samih umjetnika, tko su, koje su njihove nade, želje, strahovi i strepnje, s kojim problemima se suočavaju u životu, što ih inspirira i potiče na stvaranje – priča nam Sonja Švec Španjol.

Namjera ove emisije je, kaže, decentralizirati hrvatsku umjetnost ugošćivanjem umjetnika i djelatnika u kulturi iz cijele zemlje kako bi se ukazalo na kvalitetne pojedince i projekte koji djeluju i koji se odvijaju diljem Hrvatske.

‘Umjetnici u Hrvatskoj su marginalizirani’

Dok je razmišljala o nazivu emisije, svakako je htjela izbjeći stereotipni naziv koji bi sadržavao ‘art’ i slične slogane. Odlučila je staviti naglasak na značenje i poruku koja se šalje.

– Ptica kolibri je glasnik bogova, simbol ljepote, sklada, istine i snage. Iako spada u grupu najmanjih ptica na svijetu, simbolizira hrabrost, dosljednost i nepresušnu energiju. Tu sam našla poveznicu s umjetnicima koji su u Hrvatskoj marginalizirani, nevidljivi u javnosti, a zapravo iznimno relevantni kao jedan od ključnih identiteta naroda i bitni u kontekstu propitivanja realnosti u kojoj živimo i oplemenjivanja duše – pojasnila nam je Sonja.

Sonja Švec Španjol ideju o emisiji prihvatila je od poznanika Igora Vuka. Jedini uvjet je bio da ima apsolutnu slobodu oko definiranja formata emisije, kreiranja sadržaja i odabira gostiju (Foto: Privatni album)

Veliko ‘S’ na kraju naziva je početno slovo njenog imena.

– I sama sam se poistovjetila sa simbolikom kolibrija. Često imam osjećaj da se borim s vjetrenjačama u svojim nastojanjima da promoviram i prezentiram sve kulturne i umjetničke vrijednosti, nasljeđa i bogatstva koje imamo, a kojih uopće nismo svjesni. No, koliko god teško bilo, nikada ne odustajem – optimistična je Švec Španjol.

Bogati svijet umjetnosti

Emisiju su umjetnici prihvatili s oduševljenjem. Počelo je u lipnju 2020., a do sada je emitirano više od 20 emisija. Do prošle jeseni emisija je emitirana samo na Youtubeu, a sada se emitira i na nekoliko televizija, Kanal Ri, Varaždinska televizija, TV Jadran, Dubrovačka televizija, Trend TV i Diadora TV. Gostovali su najrazličitiji umjetnici, od slikara, grafičara, fotografa, keramičarki, oblikovateljica umjetničkog nakita, ilustratora, karikaturista, akademskih snimatelja, kazališnih, filmskih i televizijskih glumaca, voditelja privatnih i gradskih galerija, kolegica kustosica, restauratora i vizualnih umjetnika različitih generacija i iz različitih dijelova Hrvatske.

– Osnovni cilj je pokriti široko područje i prezentirati najrazličitije vidove umjetničkog djelovanja kako bi gledateljima otkrili bogati svijet umjetnosti i kako bi svatko pronašao neko područje koje mu se sviđa i koje bi htio detaljnije istražiti – zaključila je Švec Španjol.

Emisiju možete pratiti na Youtube kanalu srijedom od 20 sati te na još šest televizija prema njihovu rasporedu

Emisija KolibriS emitira se jednom tjedno. Premijera nove emisije je srijedom od 20 sati na Youtube kanalu KolibriS – emisija o kulturi i umjetnosti.  Gledatelji mogu u live chatu razgovarati s gostom, pitati ga što ih zanima te razmjenjivati iskustva i mišljenja.

Emisija traje 50 minuta. Tim KolibriS čine urednica i voditeljica Sonja Švec Španjol, vizualni identitet Mateja Rusak, produkcija i marketing Broadcast.hr, postprodukcija Tomislav Židanić, Abant Studio.